Nukkekdit

Kahdelle lapsenlapsellemme aloitin nukkekotien teon kuluvan vuoden tammikuussa. Nukkekotien värimaailman tytöt saivat valita itse. Nukkekotien rungot ovat kierrätyspahvia.

Tässä kuvassa nukkekodit pahvista leikattuina
 Tässä kuvassa nukkekodit jo pidemmällä, mutta vielä suuresti keskeneräisinä 

Nukkekoteihin tulee kaikkien elintarvikkeiden tuotepakkaukset, lehdet, kirjallisuus sekä taulut omasta historiastamme. Elintarvikkeiden tms. tuotepakettien kuvat otamme perheidemme käytössä olevista tuotteista. Nukkekotien taulut ovat kopioita minun, poikamme ja nukkodit saavien tyttöjen omia maalauksia ja piirrustuksia. Mukavia muistoja antavat varmasti myöhemmin tytöille myös esim. lastenhuoneen tapetti, joka on heidän oman kodin lastenhuoneen pienennetty tapettijäljennös. Lisäksi nukkekodin vanhempien makuuhuone on täydellinen kopio meidän isovanhempien omakotiltalon  makuuhuoneesta.

Kommentit

  1. Aivan ihana näyttely Vanulassa tänään 4.5. Kaikki minimaailmat oli niin ihania, mutta ihastuin erityisesti näihin tyttösille tehtyihin nukkekoteihin. Minua kosketti kierrätys, tarkkuus, söpöys.. kaikki. Olen etsinyt itselleni sopivaa materiaalia tehdä nukketalo ja tämän keveys sai aivoni töihin! Olen siis se Marika Outokummusta... Haluaisin tutkia tätä materiaalia tarkemmin, edullinen on, jos vaikka ei onnistu. Vinkkejä otetaan vastaan!

    VastaaPoista
  2. Kiitos sinulle vielä kerran ihanasta palautteestasi ja mukava kun jaksoitte tulla sieltä Outokummusta saakka näitä pieniä juttujani katsomaan.
    Oli kyllä ihana tuo näyttelypäivä ja sain olla niin omana iloisena itsenäni näistä töistäni siellä kertomassa.
    Katsoin tuossa aikaisempia postauksiani ja huomasin että olen kertonut siellä laajasti minkälaisia materiaaleja käytän, eli minkälaisista 'roskista' mitäkin olen tehnyt.

    Enpä oikein enenpää osaa sanoa. Selaa näitä postauksiani niin näet minkälaisia roskia missäkin käytin.
    Mittasuhde kullekin työlle, esineelle ja nukeille lasketaan ihan helposti jakolaskulla (= haluamasi tuotteen tms. mitta jaettuna haluamallesi mittasuhteelle).
    Minä olen tarkka omissa töissäni ja pyrin pitämään työni pienikokoisina ettei tule niiden sijoittamispulaa tänne kotiimme. Vähemmälläkin pääsee jos 'ei ole niin pilkun päälle'.
    Postauksissani on video noista molemmista tytöille tekemistäni nukkekodeista kun sain ne lopulta valmiiksi. Tytöt ovat tosi iloisia näistä nukkekodeistaan.

    Edulliseksikin tämä harrastus tulee kun ei tarvitse joka tarviketta töihinsä ostaa, käyttää vain mielikuvitustaan ja se kehittyy koko ajan näitä tehdessä.
    Oikein mukavaa aikaa sinulle tämän harrastuksen parissa ja annan vielä sen neuvon että älä ota näistä tekemisistä 'ressiä', teet mikä tuntuu mukavalta.
    Minä en juuri tästä syystä tee tilaustöitä, nautin vaan näiden tekmisistä ja vien ihmisten iloksi nähdä.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti